2013 m. vasario 2 d.

Kepti kiaušiniai su tarkuota saldžiąja bulve ir morkomis

Jeigu būčiau banali, pasakyčiau, kad "Genialumas slypi paprastume", todėl parašiau paprastą įrašą apie savo pusryčių pagrindinį ingredientą - kiaušinius. Bet apsimeskim, kad aš nepaprastai geniali. Ne, o iš tikrųjų, vakar perskaičiau Languotos Prijuostės temą vasariui ir Ingos užduotį parašyti paprastą greitą receptą, be kurio neišsivertumėme virtuvėje. Ir pasimečiau, nes dėti banano receptą kažkaip nepatogu. Na žinot: ingredientai: bananas. Eiga: nulupate bananą ir suvalgote. :D Taigi, banano receptu nesidalinsiu (be to, autorinės teisės priklauso beždžionėms, tai nesinori jų pažeisti).
Vienas paprastesnių greitų pusryčių receptų mano namuose yra tikrai elementarus. Saldžiąją bulvę, manau, žinote (na, bent jau maximoje matyti teko... arba visai netyčia ją susipakuoti į maišelį kaip "normalią bulvę"). Šią savaitę blogosferoje/facebook'osferoje teko matyti nuomonę, jog saldžiosios bulvės turi daugiau angliavandenių ir kalorijų nei baltosios. Deja, nuvilsiu, tiek baltosios bulvės, tiek batatai (saldžiosios bulvės) turi identiškai kalorijų, angiavandenių ir kt. Ir vitaminų turi abi, tik viena vienokių, kita kitokių. Tačiau saldžioji bulvė pranešesnė savo didesniu antiuždegiminiu poveikiu. Beje, juokas juokais, bet kaip tik The Biggest Loser laidoje dalyviams buvo siūloma valgyti įdarytą saldžiąją bulvę kaip sveikesnį baltosios pakaitalą. Na, nesakau, kad aš klausau jų patarimų (nes "1200 kcal per dieną sportuojant 8 h kasdien" yra labai abejotinas patarimas), bet faktas lieka faktu. 
Reikės:
1 nedidelės saldžiosios bulvės ARBA
0,5 saldžiosios bulvės ir 1 nedidelės morkos
aliejaus (ghi ar kokoso)
česnako skiltelės ar česnako miltelių
druskos, pipirų (juodųjų ar/ir čili)
2 kiaušinių

Burokine tarka sutarkuokite pusę saldžiosios bulvės ir vieną morkytę (arba tiktai saldžiąją bulvę, ar vien morką), į keptuvę įpilkitę du šaukštus aliejaus, supilkite tarkuotas daržoves, įberkite juodųjų pipirų (arba čili), druskos, česnako ar jo miltelių, džiovintų žolelių (na, aš tai beriu rozmariną, bet kiekvienam pagal skonį), minutėlę pamaišykite ir uždengę dangčiu palikite kepti. 
Kai bulvės ir/ar morkos suminkštės ir vos vos apskrus, išverskite į lėkštę ir toje pačioje keptuvėje išsikepkite kiaušinius. Viskas. Įsivaizduojat, kaip paprastai aš gaminu? Net gėda kam pasakyti. Bet skanu. Sakyčiau, jog skonis pikantiškas, bet iki šiol nesu tikra, ką būtent reiškia "pikantiškas" (okay, pažiūrėjau lietuvių kalbos žodyne: pikantiškas - sutaisytas su aštriais prieskoniais valgis. Jei dėsit čili pipirų, jis toks ir bus :D).
Receptas Nom Nom Paleo.

4 komentarai:

  1. Kaip tik valgau didelę žalėsių porciją su omletu.hem.žalią omletą gal labiau :)) Šito varianto dar nesu išmėginus, man vis lengviau kubikais ar skridinėliais viską supjaustyt ir pakišt keptuvėn su dangčiu :)) Kiaušiniai tobulai atrodo, beje :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. aaaa, o aš niekada nesu susidūrusi su saldžia bulve. žinau, kad tokio egzistuoja, man atrodo jas netgi augina mano močiutė, o man taip niekada ir neteko ragauti. :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš tai vaikystėje skaitydama nuotykines knygas buvau susidūrusi su batatais, todėl jos man visada tokios egzotiškos atrodė. Bet nepasakyčiau, kad būtų kažkas keisto, toks bulvės ir morkos hibridas :) O, tai, jei močiutė augina, anūkėlė privalo (niekas neklausia, nori ji to ar ne) paragauti :D Bent jau mano močiutė tokiu principu vadovaujasi :D

      Panaikinti
    2. tai kad močiutė jas pradėjo auginti, kai jau buvau pakankamai suaugusi išreikšti savo nuomonę :D ir šiaip visada buvau labai fussy eater, net močiutė pavargdavo su manim ginčytis. Pvz burokėlių skonio irgi nežinau, niekad taip ir neprisiverčiau paragauti, nes man jie tiesiog atrodo neskanūs :D

      Panaikinti